• Další oblíbený kurz VR pro pedagogy
    Pokračujeme v další sérii školení pro pedagogy ze Středočeského kraje, které jsou zaměřené na virtuální realitu a rozvoj v této oblasti ve prospěch vzdělávání.
  • Školení virtuální reality pokračuje!
    Minulý týden (15.-16.2022) proběhl první z podzimních kurzů zaměřený na praktické využití virtuální reality ve výuce.
  • Investory v Izraeli zajímají startupy, zaměřující se na ženské zdraví, říká mentorka Linda Štucbartová.
    Každá třetí žena a každý desátý muž se za svůj život setká s nějakou formou násilí. Změnu by chtěla přinést koordinátorka projektu Women In Tech…
  • Jak na řízení podniku v krizi? Hybridní konference. Zdarma
    Ve čtvrtek 15. září pořádáme hybridní konferenci na téma, jak se české podniky dokáží vypořádat s krizí.
  • WOMEN IN TECH & zlaté české ručičky
    Paní Bohdana Goliášová, jedna z členek projektu Women in Tech vypráví na webu extra.cz svůj zajímavý start-upový příběh…
  • Tři vášně Hany Stelzerové
    Hana Stelzerová, další z oceněných účastnic projektu WOMENINTECH, se na webu extra.cz v svěřila, co ji baví na neziskovém sektoru a jaké další 2 vášně ji provází v jejím pracovním životě…
  • 50 € v kapse a jednosměrná letenka jako start businessu
    Inspirativní žena Barbora Korandová je další oceněnou členkou projektu WOMENINTECH. V rozhovoru pro web extra.cz popisuje jak se musela rychle začít starat sama o sebe, když ve dvaceti letech sebrala a s jednosměrnou letenkou a 20 € odletěla do Irska…
  • WOMANINTECH: Rozmanitost vs kreativita a inovace
    Oceněná účastnice projektu WOMANINTECH – Linda Štucbartová je ženou mnoha tváří. Ve svém rozhovoru pro extra.cz popisuje jak se ve své kariéře dostala od státní správy přes rodinnou firmu a korporát až k vlastní společnosti a jak učí ženy systému sebeobrany. Přečtěte si detaily zde.
  • Poslední VR festival před prázdninami
    Poslední Festival virtuální reality před prázdninami proběhl dnes na SŠ, ZŠ a MŠ v Rakovníku.
  • Odstartovali jsme podporu žen v ICT
    V projektu Women In Tech spolupracujeme s týmy, které ve start-upovém prostředí podporují…
  • Další festival VR
    Dnes probíhá další z našich Festivalů virtuální reality, který je součástí projektu IKAP II.
  • 2 kurzy VR v rychlém sledu
    Během týdne proběhly 2 kurzy virtuální reality pro učitele ve Středočeském kraji.
  • Kurz virtuální reality – pokročilí, říjen
    Na říjen (21.-22.2022) jsme v rámci IKAP II. připravili další z kurzů virtuální reality pro učitele, tentokráte pro pokročilé a bude zaměřený na návrhy aplikací pro výuku. Výuka bude v Praze.
  • Kurz virtuální reality začátečníci – říjen
    Na říjen jsme připravili nový termín kurzu virtuální reality pro učitele v rámci programu IKAP II.
  • Virtuální realita pro pokročilé – září 2022
    Ve dnech 20.-21. září proběhne v rámci IKAP II. další kurz virtuální reality pro učitele, tentokráte pro pokročilé a bude zaměřený na návrhy aplikací pro výuku.
  • Kurz virtuální reality – září
    Na 15-16. září jsme vypsali další termín kurzu virtuální reality pro učitele v rámci programu IKAP II. Je určený pro začátečníky a bude se konat v Praze.
  • Festivaly VR pro školy zahájeny
    V rámci programu Implementace krajského akčního plánu pro Středočeský kraj II. jsme kromě školení pedagogů zahájili i sérii festivalů virtuální reality.
  • Další várka VR pedagogů
    Dnes skončil další z kurzů VR (virtuální reality) pro učitele, kde na ČVUT školíme učitele v rámci programu IKAP II. pro Středočeský kraj.
  • Kurzy VR pro učitele startují
    Včera jsme zahájili další sérii školení pro učitele ze Středočeského kraje, které je zaměřené na virtuální realitu.
  • PF 2022
    Přejeme všem hezké svátky, pohodový závěr roku a budeme se těšit na další spolupráci v roce 2022.
  • Česká firma se stala vítězem 4DigitalHealth akcelerátoru
    Vítězem 2. ročníku programu 4DigitalHealth se stal český start-up VR Medical z Plzně, který díky virtuální realitě…
  • Mezinárodní klání start-upů u nás!
    Společně s Hospodářskou komorou a organizací PowerHub jsme uspořádali mezinárodní setkání pěti desítek start-upových firem Future City Tech Bootcamp 2021, se zaměřením na oblasti moderní a udržitelné mobility. To proběhlo v pondělí 4. října 2021 u nás ve Florentinu. Partnerem této aktivity je společnost Huawei Technologies Czech. 
  • Konference “Perspektivy rozvoje obchodu a podnikání” v Brně
    Jsme partnery 18. mezinárodní vědecké konference pořádané Fakultou podnikate
  • Tvořme společně budoucnost regionu
    Ve dnech 24. – 25. června 2021 pořádáme “dotační” kulatý stůl v Jetřichovicích.
  • Konference Mapavin
    Podnikatelé i výzkumné organizace, registrujte se a využijte tak výhody nástroje pro získání vzájemné spolupráce a rozvoje obchodních příležitostí. Na on-line webináři byl představen nový digitální nástroj pro podporu spolupráce výzkumných organizací a podnikatelských subjektů – MAPAVIN.  Účastníci webináře byli seznámeni s webovým nástrojem, jeho výhodami a funkcemi. Registrovaný účastník z řad podnikatelů tak může využít stávající výzkumnou infrastrukturu, která je k dispozici v České republice. Firmy, které potřebují inovovat, vyvinout nový výrobek nebo třeba vylepšit ten stávající jsou vhodnými uživateli aplikace. Mapavin nabízí pro výzkumné organizace a výzkumné týmy prostředí k navázání spolupráce s podnikovou sférou. Portál MAPAVIN a konference je podpořena z projektu […]
  • ZÍSKEJTE JAKO FIRMA MAXIMUM ZE SPOLUPRÁCE S VÝZKUMEM! ON-LINE KONFERENCE ZDARMA
    Program on-line konference je ZDE    Přihlásit zdarma se můžete ZDE
  • VÝSTUPY DOTAZNÍKU ON-LINE VÝUKY VIRTUÁLNÍ REALITY NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH V ČR
    Stovky žáků, desítky pedagogů, 10 škol z různých regionů ČR, 4 měsíce pilotování, několik měsíců přípravy. To je jen výčet čísel našeho pilotního projektu, který v době distanční výuky VUPI připravil a zrealizoval ve spolupráci s Asociací virtuální a rozšířené reality jako sérii webinářů pro žáky a pedagogy středních škol v České republice. Projekt se uskutečnil v rámci vzdělávacího programu společnosti Huawei pro mladé talenty s názvem ICT Akademie. Součástí výuky k virtuální a rozšířené realitě byl také připravený dotazník, který vyplnilo celkem 123 respondentů z řad žáků i pedagogů, přičemž 21 % odpovědí poskytli pedagogové, 23 % žáci prvního ročníku, 24 % žáci druhého ročníku, 24 % žáci třetího ročníku a […]
  • RADOST Z VIRTUÁLNÍ REALITY NA STŘEDNÍ ODBORNÉ ŠKOLE TECHNICKÉ A ZAHRADNICKÉ V LOVOSICÍCH
    Žákyně i žáci na Střední odborné škole technické a zahradnické v Lovosicích si užili výuku organizovanou VÚPI v rámci programu ICT akademie Huawei. Náš pilotní projekt jsme tak zakončili v Ústeckém kraji.  V pondělí 22. 3. 2021 jsme zavítali do Lovosic na Střední odbornou školu technickou a zahradnickou, kde proběhl další úspěšný webinář “Virtuální a rozšířená realita online”. Cílem webináře je představit obor virtuální a rozšíření reality, jak se od sebe tyto reality liší a jak fungují. Dále se účastníci dozví, jaká zařízení lze pro tyto reality využít a jak s nimi pracovat. Účastníci měli možnost vidět využití VRR a také si vyzkoušeli konkrétní AR aplikace přímo na svých […]
  • ŽÁCI STŘEDNÍ ŠKOLY TECHNICKÉ VYSOKÉ MÝTO ZAŽILI WEBINÁŘ VIRTUÁLNÍ REALITY
    S naším on-line webinářem jsme v pátek 5.3.2021 zavítali na Střední školy technickou Vysoké Mýto, která se pyšní mymi jiné tím, že na svém webu umožňuje návštěvníkům prohlídku prostor školy ve virtuální realitě. Náš webinář “Virtuální a rozšířená realita online” tak byl příjemně stráveným časem a vzájemným obohacením.  Účastníci měli možnost vidět využití VRR a také si vyzkoušeli konkrétní AR aplikace přímo na svých mobilních telefonech. Současně  online debatovali s přítomnými odborníky – vývojáři a lektory virtuální a rozšířené reality z AVRAR. Partnerem této aktivity je společnost Huawei Technologies Czech.  Pro více informací kontaktujte: frelich@vupi.cz , +420 739 341 798.
  • VÝSLEDKY NAŠEHO ŠETŘENÍ DOPADU PANDEMIE COVID-19 NA PODNIKOVÝ SEKTOR
    Situace v listopadu roku 2020 ohledně dopadů pandemie COVID-19 na podnikový sektor se lišila mezi jednotlivými obory podnikání. Rozdílné dopady se pak odrážely i v přístupu firem k propouštění zaměstnanců. Jen méně než polovina firem zapojených do průzkumu realizovala opatření na zmírnění dopadů pandemie COVID-19, které by pozitivně ovlivnilo fungování firmy. Mezi nejčastěji přijímaná opatření ze strany firem pro zmírnění dopadů pandemie COVID-19 patří: Opatření v oblasti komunikace se zákazníky přijalo celkem 20 % firem zapojených do šetření. Nejvíce podniky v  maloobchodu (27 %) a služeb převážně pro podniky (26 %). Změny v organizaci práce přijalo 18 % ze všech firem zapojených do šetření. U […]
  • SPŠ STAVEBNÍ V HRADCI KRÁLOVÉ SI ZKUSILA ONLINE VÝUKU VIRTUÁLNÍ REALITY
    S naším webinářem jsme v úterý 2.3.2021 zavítali na Střední průmyslovou školu stavební v Hradci Králové, která se pyšní tím, že na svém webu umožňuje návštěvníkům prohlídku prostor školy ve virtuální realitě. Náš webinář “Virtuální a rozšířená realita online” tak byl příjemně stráveným časem a vzájemným obohacením.  Účastníci měli možnost vidět využití VRR a také si vyzkoušeli konkrétní AR aplikace přímo na svých mobilních telefonech. Současně  online debatovali s přítomnými odborníky – vývojáři a lektory virtuální a rozšířené reality z AVRAR. Partnerem této aktivity je společnost Huawei Technologies Czech.  Pro více informací kontaktujte: frelich@vupi.cz , +420 739 341 798.
  • ZŮSTÁVÁME S VR ON-LINE V OLOMOUCKÉM KRAJI
    S naším webinářem jsme zavítali do škol v Olomouckém kraji. Žáci i pedagogický sbor pozitivně hodnotí on-line výuku ve virtuální realitě na Vyšší odborné škole a Střední průmyslové škole elektrotechnické v Olomouci a Střední průmyslové škole elektrotechnické a Obchodní akademii v Mohelnici.  V úterý 23.2.2021 jsme zavítali do Olomouce na Vyšší odbornu školu a Střední průmyslovou školu elektrotechnickou, kde proběhl další úspšný webinář “Virtuální a rozšířená realita online”. A ve středu 24.2.2021 jsme on-line zavítali se stejným webinářem na Střední průmyslovou školu elektrotechnickou a Obchodní akademii v Mohelnici. Cílem webináře je představit obor virtuální a rozšíření reality, jak se od sebe tyto reality liší a jak fungují. Dále se účastníci dozví, […]
  • V JESENÍKU I V PRAZE MĚLA VIRTUÁLNÍ REALITA ÚSPĚCH
    Pokračujeme v on-line výuce virtuální reality na středních školách. Tentokrát nás hostila Střední průmyslová škola v Jeseníku a Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola dopravní v Praze 1. A dost si to žáci užili. V úterý 16.2.2021 jsme zavítali on-line do Jeseníku, kde proběhl další úspšný webinář “Virtuální a rozšířená realita online”. A ve stejném týdnu 19.2.2021 jsme on-line zavítali do Vyšší odborné školy a Střední průmyslové školy dopravní v Praze 1. Cílem webináře je představit obor virtuální a rozšíření reality, jak se od sebe tyto reality liší a jak fungují. Dále se účastníci dozví, jaká zařízení lze pro tyto reality využít a jak s nimi pracovat. Účastníci si […]
  • ODLIV MALÝCH A STŘEDNÍCH PODNIKŮ Z VENKOVA
    Technologická agentura České republika finančně podpořila projekt „Stabilizace a rozvoj MSP ve venkovském prostoru“ č.  TL01000349. Projekt je zaměřen na řešení současného negativního trendu, kdy dochází k odlivu malých a středních podniků (dále jen „MSP“) z venkova. Problém bude analyzován a připravena bude certifikovaná metodika a software, které si kladou za cíl tento vývoj zvrátit. Uživateli budou MSP a zainteresované organizace. Cílem metodiky je zpracování akceleračních a inovačních pravidel, metod a postupů jako nástrojů pro zajištění maximální přidané hodnoty. Malé a střední podniky získají mj. lepší možnost zhodnotit své finanční ukazatele, zvýšit inovační aktivitu, zefektivnit personální řízení a generovat reálnou […]
  • ZNOVU S VIRTUÁLNÍ REALITOU VE ŠKOLE!
    Pokračujeme v on-line výuce virtuální reality na středních školách v ČR, tentokrát byla naše výuka pro pedagogy z Integrované střední školy Hodonín a žáky Masarykovy střední školy Letovice. “Omezení výuky vidím jako příležitost. Distanční výuka ve školách učí žáky, pedagogický sbor a rodiče rychle reagovat na tuto formu výuky a využívat digitální technologii. A my k tomu přinášíme další moderní prvky, které výuku obohatí a žáky a pedagogy motivují”, říká ředitel VUPI Martin Frélich. Ve čtvrtek 28.1. 2021 v Hodoníně a v pátek 5.2.2021 v Letovicích  proběhl náš úspšný webinář “Virtuální a rozšířená realita online”. Cílem webináře je představit obor virtuální a rozšíření […]
  • VIRTUÁLNÍ REALITA VE VÝUCE ŽÁKŮ
    Ve čtvrtek 17.12.2020 jsme zrealizovali pro VOŠ a SPŠ Kutná Hora online webinář “Virtuální a rozšířená realita online”. V době omezené výuky jsme tak žákům přinesli další možnost využití moderní techniky. Představili jsme jim obor virtuální a rozšířené reality, jak se od sebe tyto reality liší a jak fungují. Žáci si vyzkoušeli konkrétní aplikace přímo na svých mobilních telefonech a současně online debatovali s přítomnými odborníky – vývojáři a lektory virtuální a rozšířené reality.  “Pokračujeme v našich aktivitách v oblasti vzdělávání. Omezení výuky pro žáky bereme jako příležitost. Distanční výuka ve školách naučila žáky, pedagogický sbor a rodiče rychle reagovat […]
  • ÚSPĚŠNÁ KONFERENCE PŘIPRAVENOST STUDENTŮ PRO PRAXI 4.0
    Ve středu 11. listopadu 2020 jsme uspořádali on-line konferenci s názvem Připravenost studentů pro praxi 4.0. Pohled škol & firem. Celkem 7 řečníků se v ní věnovalo tématu spojení průmyslu a škol v oblasti 4.0, včetně doplnění dat z výzkumu. Podívejte se na nesestříhaný záznam celé akce
  • JEDEN Z 50 NEJVÝKONNĚJŠÍCH SUPERPOČÍTAČŮ SVĚTA BUDE V OSTRAVĚ!
    V ostravském superpočítačovém centru IT4Innovations při Vysoké škole báňské – Technické univerzitě Ostrava bude letos instalován EuroHPC petascale superpočítačový systém, který bude jedním z 50 nejvýkonnějších superpočítačů světa. Ostrava tak bude mezi osmi městy, kam chce Evropská unie prostřednictvím unijního společného podniku pro vysoce výkonnou výpočetní techniku umístit nové superpočítače. Investiční náklady na pořízení systému dosáhnou 15 milionů eur (přes 384 milionů Kč). Provozní náklady systému v letech 2020 až 2025 budou činit 14 milionů eur (téměř 360 milionů Kč). Nové počítače tohoto evropského projektu by mohly začít fungovat během druhé poloviny roku 2020, od kdy budou k dispozici evropským […]
  • HISTORIE (NEJEN) AUTOMOBILOVÁ V MUZEU
    Česká republika patří mezi zhruba deset zemí světa, které lze označit jako kolébku motorismu. Automobily se u nás vyrábějí nepřetržitě již od konce 19. století. Stavbu prvního z nich zahájila v roce 1897 továrna na železniční vagony Nessesdorfer Wagenbau-Fabriks-Gesselschaft A.G. v severomoravské Kopřivnici, známá později jako automobilka TATRA. Vůz dostal jméno Präsident a okamžitě po svém dokončení odjel ve dnech 21. a 22. května 1898 z Kopřivnice do Vídně na výstavu k padesátiletému jubileu vlády císaře Františka Josefa I. Nutno dodat, že zde byl vystaven i automobil vídeňské firmy Jacob Lohner & Co., se kterou se kopřivnická automobilka dělí o […]
  • UČITELŮV PRŮVODCE VIRTUÁLNÍ REALITOU
    Pro všechny středoškolské pedagogy, kteří se zajímají o moderní technologie, které mohou následně uplatnit ve výuce, jsme v rámci projektu IKAP Středočeského kraje, připravili praktického průvodce virtuální a rozšířenou realitou (VR/AR) Průvodce, který je ke stažení zdarma. vznikl  proto, aby pomohl pedagogům s orientací v oblasti VR/AR a aby více vynikl význam virtuální reality v pedagogice a bylo lépe patrné, do jakých oblastí technologie zasahuje a že naše země patří mezi světovou špičku v oboru.  Byli bychom rádi, kdyby čtenář dospěl k poznání, že technologie VR/AR není pouze efektivní nástroj pro výuku, ale že je možné, aby se i samotnému vývoji věnovali pedagogové a […]
  • KAM ZA VĚDOU A TECHNIKOU? VYZKOUŠEJTE VESMÍRNOU PROJEKČNÍ KOULI NEBO ENERGETIKU NA VLASTNÍ KŮŽI
    V Třebíči mají něco, co ocení starší i mladší ročníky a rodiče se zvídavými dětmi a mládeží. Science centrum – Alternátor. A jak jeho název už napovídá, také expozice centra návštěvníky provedou výrobou elektrické energie. Science centrum vyrostlo ve čtvrti Borovina, v budově bývalé kotelny, kterou sdílí spolu s Domem dětí a mládeže. Že Alternátor není jen tak ledajaká atrakce pro školní exkurzi, naznačuje před hlavním vchodem posazený automobil, z něhož vyrůstá strom. Na pořadu dne bude technika a příroda. A protože alternátor je v elektrárnách nebo automobilech klíčovou součástkou pro přeměnu rotační mechanické energie na energii elektrickou, nechybí ani možnost si to […]
  • AKTUÁLNÍ INFORMACE PRO PODNIKATELE V SOUVISLOSTI S VÝSKYTEM COVID-19
  • MLADÍ VĚDCI Z ČVUT USPĚLI S CHATBOTEM V SOUTĚŽI AMAZONU
    Lidé a chatbot spolu konverzují, jako by si povídali dva staří známí. Baví se o cestování a o jídle. Umělá konverzační inteligence, kterou vědci pojmenovali Alquist podle robota z Čapkovy hry, si pamatuje, že Petr v dětství neměl rád brokolici a že se ani v dospělosti nestala jeho oblíbeným jídlem. „Některé věci se nemění,“ reaguje ženský hlas v angličtině. ČekujVědu.cz vyzpovídal mladé vývojáře, kteří v USA se svou umělou inteligencí uspěli v celosvětové konkurenci … pokračovat ve čtení  Článek je z webu ČEKUJVĚDU.CZ, magazínu o vědě a inovacích pro mladé lidi, který vytváří Výzkumný ústav pro podnikání a inovace při Hospodářské komoře […]
  • INSPIRUJTE SE!
    Inspirujte se, jak podpořit podnikavost žáků na vaší škole. Jak? V rámci projektu IKAP Středočeského kraje jsme připravili několik různých materiálů a videí, které slouží k podnícení podnikavosti a zájmu žáků o moderní technologie. Proč my? Jsme Výzkumný ústav pro podnikání a inovace při Hospodářské komoře České republiky a podpora podnikání je naše DNA. Inspirujte se a prohlédněte si náš výukový video kanál na YouTube, kde najdete videa která: –  ukazují, že řemeslo má zlaté dno a dnešní dobří řemeslnicí si umí pěkně vydělat,– podporují podnikavost žáků prostřednictvím soutěže Leonardo o nejlepší vynález,– ukazují Festivaly virtuální reality na školách,– představují kurzy pro pedagogy, jak zavádět virtuální realitu do výuky,– […]
  • Řemeslo má zlaté dno: Roman Pommer
    Jak se podniká řemeslníkům? Je 30 let svobodného podnikání pro řemeslo zlaté dno? „Dnes obkládají hlavně jednotlivci nebo dvojice, na trhu pak působí i firmy, které zpravidla zaměstnávají tři až sedm kluků. Nejmladšímu přitom bude 38 let, v oboru už tak působí jen lidé, kterým je 55 a více let. Přitom řemeslník, který rozumí svému řemeslu a chce pracovat, si může vydělat 80 až 100 tisíc měsíčně“, říká prezident Cechu obkladačů České republiky a viceprezident Hospodářské komory České republiky Roman Pommer. Video vzniklo jako součást projektu, kterým Výzkumný ústav pro podnikání a inovace při Hospodářské komoře České republiky přibližuje mladým lidem, zejména […]
  • VÝMLUVA, ŽE VÁS ŠKOLA NEPŘIPRAVÍ NA PODNIKÁNÍ NEOBSTOJÍ
    Kdo je zodpovědný za tvůj život? Škola, nebo ty sám? Že vás škola nepřipraví na podnikání, nemůže být výmluva, protože každý může zdarma studovat třeba na špičkové světové univerzitě MIT (Massachusetts Institute of Technology).  Spousta podřízených, spousta starostí. To je tradiční představa podnikatele, která ale nemusí platit ve všech případech. Úspěšně podnikat se dá i bez zaměstnanců. Důkazem takového přístupu je Pavel Novák, mezinárodně známý trenér vyjednávacích dovedností, který studoval na Harvardově i na Oxfordské, distančně také na Stanford University, University of Michigan a dalších. Video vzniklo jako součást projektu, kterým Výzkumný ústav pro podnikání a inovace při Hospodářské komoře […]
  • To je maso: Rodinné řeznictví a uzenářství PŘIBYL
    Rodinné firmy jsou pokladem českého národního hospodářství. Mají ještě dnes v prostředí nadnárodních korporací a řetězců šanci uspět? Rodinné řeznictví a uzenářství PŘIBYL je na trhu už třicet let. A co je jedním z klíčů úspěchu firmy? Vyrábět z kvalitního masa a nepoužívat žádné náhražky. A také být něčím výjimečný, třeba produkovat výrobky, které nedělají žádné řetězce. Video vzniklo jako součást projektu, kterým Výzkumný ústav pro podnikání a inovace při Hospodářské komoře České republiky přibližuje mladým lidem, zejména žákům středních škol, podnikání ve vybraných profesích a zároveň nabourává některé z mýtů, stereotypních či naivních představ přetrvávajících o podnikání.
  • KDY SE OBJEVÍ PRVNÍ STOPA ČECHA NA MARSU?
    Možná se někteří Češi zúčastní některé z kolonizačních misí, plánovaných Elonem Muskem. Možná se na rudou planetu nejprve podívá samotná česká vlajka, jako například během mise Apolla 17 na Měsíc, kam ji s sebou vzal americký astronaut Eugene Cernan. Někteří Češi se ale na Mars dostali alespoň ve formě svého jména, nahraného na čip, a dopraveného na planetu za pomoci sondy InSight, která na ni přistála 26. listopadu 2018. Na povrchu této planety se ale už také přímo nachází fyzické zařízení vyrobené v … pokračovat ve čtení Článek je z webu ČEKUJVĚDU.CZ, magazínu o vědě a inovacích pro mladé lidi, který […]
  • PODNIKEJ A BUĎ FIT!
    Nebojte se podnikat! Dnes na téma, jak uspět na fitness trhu, který má jen v Evropě potenciál 27 miliard euro. Fitness průmysl v Evropě je vnímám jako důležité odvětví národního hospodářství, má obrovský roční obrat, v Evropě to aktuálně je 27 mld. eur, do fitness center v Evropě teď chodí přes 62 milionů lidí. „Je to obrovský sektor, který má potenciál zásadně pomoci v jednom velkém společenském problému, a to je nedostatek fyzické aktivity, který přímo souvisí s výskytem civilizačních onemocnění,“ říká podnikatelka a dvojnásobná mistryně světa ve fitness stepu Jana Havrdová. Jana Havrdová je žena činu. Znát ji můžete především […]
  • OD PŘEKLÁDÁNÍ Z VIETNAMŠTINY AŽ PO OVLÁDNUTÍ 80 % TRHU
    Podnikatelské příležitosti číhají na každém rohu, stačí jen mít oči otevřené a hledat, jak můžete být svému okolí prospěšní. Aneb od překládání z vietnamštiny až po ovládnutí 80 % trhu. Můžete být úspěšní, i když jste příliš mladý či mladá, nebo pocházíte z prostředí, které pro jiné znamená pouhou výmluvu, proč neuspět? Ngueyen Man Tung vyrůstal na vietnamské tržnici a zpočátku nasvědčovalo nic tomu, že by se jeho cesta měla ubírat k budování úspěšného podnikání. Video vzniklo jako součást projektu, kterým Výzkumný ústav pro podnikání a inovace při Hospodářské komoře České republiky přibližuje mladým lidem, zejména žákům středních škol, podnikání […]
  • SOUTĚŽ LEONARDO ZNÁ SVÉ VÍTĚZE
    Ve čtvrtek 12. prosince se uskutečnilo finále soutěže LEONARDO. Ta byla určená pro střední školy Středočeského kraje. Hlavní myšlenkou soutěže bylo připomenutí všestranné osobnosti, Leonarda da Vinci, od jehož úmrtí letos uplynulo 500 let. Úkolem soutěžních týmů bylo navrhnout, vytvořit a odprezentovat (funkční) model technického zařízení inspirovaný některým z Leonardových vynálezů. Finálového klání proběhlo v krásných prostorách Českého institutu informatiky, robotiky a kybernetiky, ČVUT v Praze. Kromě 5 soutěžních týmů byli v sále i hosté jako pan profesor Mařík, radní ze Středočeského kraje, pan Drexler nebo zástupkyně projektu IKAP, paní Tomková a Kaldararová. Jednotlivé týmy představili následující vynálezy: – 3 hlavňové dělo – SPŠ […]
  • MAPOTIC – MEZINÁRODNĚ ÚSPĚŠNÝ ČESKÝ START-UP
    Dá se v českém prostředí od nuly vybudovat mezinárodně úspěšná sociální síť? Ivo Gajdorus ze start-upu Mapotic se touhle cestou vydal. A zdá se, že by se mu to mohlo skutečně povést.  Mapotic lze přitom nejlépe popsat jako kombinaci Facebook Goups a Google Maps, tedy jako sociální síť nad mapami. Obsahuje kupř. mapu komunitních zahrad nebo bezbariérovou databázi, která vozíčkářům pomáhá najít místa, kam se dostanou bez bariér. Také majitel ubytování může svým hostům, kteří lokalitu neznají, do mapy umístit osobní tipy a ukázat jim autentické věci v okolí, třeba kam jít na houby, kde se vykoupat nebo kde koupit […]
  • FESTIVAL VIRTUÁLNÍ REALITY DORAZIL DO KOLÍNA
    Dnes jsme v rámci projektu IKAP dorazili s Festivalem virtuální reality na SOŠ stavební a SOU stavební Kolín.   V tělocvičně školy si studenti a pedagogové vyzkoušeli jak vypadá virtuální výuka matematiky, chemie nebo angličtiny. Další účastníci se prošli virtuálně skutečnými městy v rámci aplikace Google Earth nebo se vydali na procházku starým Egyptem.  Budoucí stavaře virtuální svět velmi zajímal. Dnes si totiž své návrhy “kreslí” v aplikaci AutoCAD. Varianta, že by své stavby navrhovali ve virtuální realitě je extrémně zaujala. Chcete mít taky na vaší škole Festival virtuální reality? Napište nám na info@vupi.cz (platí jen pro střední školy ve Středočeském kraji). Akce […]
  • UKÁZKY VIRTUÁLNÍ REALITY JAKO SOUČÁST FESTIVALU FIKTIVNÍCH FIREM
    Na Obchodní akademii a VOŠ Příbram proběhl ve středu 19.11.2019 Festival fiktivních firem. Jeho součástí byly i ukázky virtuální reality v režii VUPI. Zájem žáků a učitelů o praktické využití virtuální předčil naše očekávání. Na festival dorazily také skupiny žáků a pedagogů z jiných škol. Všichni si chtěli na vlastní kůži osahat jak virtuální realita ve výuce vlastně funguje. Naši spolupracovníci z Asociace virtuální a rozšířené reality, kteří pro nás akci personálně prezentaci zajišťovali, se celý den nezastavili. Chcete mít taky na vaší škole Festival virtuální reality? Napište nám na info@vupi.cz (platí jen pro střední školy ve Středočeském kraji). Akce se koná v rámci projektu „Implementace Krajského […]
  • BUSINESS SPOT PŘÍBRAM USPOŘÁDAL SEMINÁŘ NA PODPORU PODNIKÁNÍ
    Ve čtvrtek, dne 14. 11. 2019 od 9:00 do 15:00 hod., organizoval business spot v Příbrami, v zasedací místnosti České spořitelny, a.s., seminář pro pedagogy Středočeského kraje vzdělávací kurz “Jak efektivně rozvíjet podnikatelské nápady žáků středních škol.” Cílem semináře bylo otevřeně diskutovat  o zefektivnění vedení žáků při rozvíjení jejích úvah o vlastním podnikání, představit metodiku testovanou Výzkumným ústavem pro podnikání a inovace, z.ú. při Hospodářské komoře České republiky, která se mimo jiné zaměřuje na eliminaci či alespoň minimalizaci potenciálních rizik spojených s podnikáním. Po absolvování semináře získali pedagogové nové znalosti a dovednosti, s jejichž využitím mohou své žáky ve výuce Základů podnikání […]
  • 2 DNY, 2 ŠKOLY 2 VR FESTIVALY
    Během dvou dnů jsme v rámci projektu IKAP realizovali 2 Festivaly virtuální reality na 2 školách.  První proběhl v úterý 12. listopadu na Střední škole služeb a řemesel Stochov a to v rámci Festivalu svobody. O 24 hodin později si VR festival užili pedagogové a žáci Integrované střední školy technické v Benešově.  V obou případech pedagogové i žáci mohli na vlastní kůži osahat, jak vypadá taková virtuální výuka chemie, angličtiny nebo chemie. Velký zájem byl i o virtuální prohlídky měst Google Earth, atlas lidského těla a virtuální výlet po starém Egyptě. Tradičně největší nával byl u stánku, kde si příchzí mohli […]
  • DALŠÍ ÚSPĚŠNÍ ABSOLVENTI KURZU VIRTUÁLNÍ REALITY
    Dnes skončil kurz pro pedagogy s názvem “Naučte se vytvářet aplikace ve virtuální realitě”. Jde o workshop pro pokročilé, který navazuje kurz “4 kroky, jak využít virtuální realitu ve výuce”. Oba kurzy organizuje Výzkumný ústav pro podnikání a inovace při Hospodářské komoře v rámci projektu IKAP pro pedagogy ve Středočeském kraji.  Během workshopu se účastníci naučili vytvářet své vlastní 3D modely, přidávat k nim barvy, spojovat je a vše následně oživit a ozvučit.  Chcete také ovládnout virtuální realitu a zavést ji do výuky na své škole? Přihlaste se na některý z kurzů který pořádáme pro pedagogy ze Středočeského kraje.  Festival se koná v rámci projektu „Implementace […]
  • OD KELTŮ K NEJINTENZIVNĚJŠÍM LASERŮM NA SVĚTĚ
    Dolní Břežany jsou opředené tajemstvím. Dříve tu žili tu Keltové, dnes, v lehce futuristických budovách pracují velice výkonné lasery.  Lasery jsou všude kolem nás. Využívají se například při výrobě mobilního telefonu, automobilu nebo počítače. Jsou v telekomunikacích a v CD přehrávačích, pracují při snímání čárových kódů v supermarketu, uplatňují se v medicíně nebo třeba v chirurgii.  V Břežanech sídlí evropské výzkumné centrum ELI Beamlines, které má za úkol vyvinout nejintenzívnější laserový systém na světě. Ten vědcům umožní mimo jiné studovat třeba to, co se děje uvnitř hvězd nebo zkoumat nové využití laserů v lékařství, v materiálových vědách a řadě dalších […]
  • KURZ VIRTUÁLNÍ REALITY ÚČASTNÍKY NADCHL!
    Včera skončil v Praze další z našich vzdělávacích kurzů pro pedagogy, zaměřený na virtuální realitu. O akci s názvem 4 kroky, jak využít virtuální realitu ve výuce, byl mimořádný zájem, kurz byl “vyprodaný”. Cílem bylo dát účastníkům návod, jak mohou využít virtuální realitu ve výuce na své škole. Třídenní kurz účastníky tak nadchl, že někteří do něj vtáhli i své rodinné příslušníky nebo si večer doma sami zkoušeli AR aplikace na svých mobilech. Návazný kurz má název Naučte se vytvářet aplikace ve virtuální realitě. Ten nejbližší se bude konat 5.-7. listopadu 2019. Podívejte se na detaily. Vzdělávací kurz je realizován v rámci projektu „Implementace Krajského akčního plánu Středočeského […]
  • OTEVŘELI JSME NOVÝ BUSINESS SPOT V PŘÍBRAMI
    Dnes jsme uspořádali setkání ředitelů středních a odborných škol v rámci otevření nového Business Spotu v Příbrami. V tomto kontaktní místě najdou středoškoláci pomocnou ruku pro začátky svého podnikání. Business Spot je určený i pro pedagogy, kteří chtějí podporovat podnikavost žáků v rámci své výuky na středních školách Středočeského kraje. Na akci jsme pedagogům představili možnosti projektových aktivit, které budou v Business Spotu k dispozici v tomto školním roce, ukázali jak vypadá seminář Základy podnikání určený pro pedagogy nebo webový časopis ČekujVědu.cz. Velký zájem vzbudila možnost využití virtuální reality ve výuce a možnost zapojit se do soutěže LEONARDO, jejímž cílem […]
  • UKÁZALI JSME VEDENÍ HOSPODÁŘSKÉ KOMORY MOŽNOSTI VIRTUÁLNÍ REALITY
    Dnes jsme s kolegy z Asociace virtuální a rozšířené reality – AVRAR představili vedení Hospodářské komory možnosti virtuální reality. Zájemcům jsme ukázali, jak se dá virtuální realita využít pro business, zábavu, ale i třeba pro výuku ve školách.  Překvapilo nás, jaký byl zájem o to vyzkoušet si virtuální aplikace. Velký úspěch třeba sklidila virtuální prohlídka anatomie lidského těla nebo celosvětově mega úspěšná hra české provenience s názvem BeatSaber.  Chtěli byste také odhalit, jaké jsou možnosti virtuální reality v praxi? Napište nám na info@vupi.cz
  • PŘEDSTAVILI JSME MOŽNOSTI VR VEDENÍ SLŠ KŘIVOKLÁT
    Minulý týden jsme předvedli vedení Střední lesnické školy Křivoklát možnosti využití virtuální reality ve výuce. Ukázali jsme jim také, jak vypadá festival virtuální reality pro školy, představili soutěž pro středoškoláky Leonardo a kurz PodnikniTo, který proběhne v listopadu v Příbrami. Soutěž Leonardo je určená pro středoškoláky. Jejím cílem je zábavným způsobem podpořit zájem učitelů i žáků o inovace, vědu a výzkumu. V rámci soutěže bude úkolem studentských týmů navrhnout funkční technický „vynález”, inspirovaný Leonardem da Vinci a při jeho tvorbě využít co nejvíce současných poznatků a moderních technologií. Každá střední škola má možnost se do soutěže zapojit, přidejte se také. Podrobnější informace zveřejníme […]
  • ČESKÝ TRPASLÍK ÚSPĚŠNĚ VYRAZIL NA VESMÍRNOU MISI
    8 let stačilo k tomu, aby se původně studentský projekt dostal až do vesmíru. Když před několika týdny vynesla ruská raketa Sojuz český satelit, nebo ještě správněji CubeSat Lucky-7, na oběžnou dráhu, byl projekt, který vznikl v roce 2011 na ČVUT u cíle. Proč mluvíme o trpaslíkovi? Protože rozměry CubeSatu jsou 11×11×13 centimetrů a váží pouhých 1,5 kg. Zvláště, když uvážíme, že hlavním nákladem ruské vesmírné rakety byl meteorologický satelit Meteor-M N2-2 o hmotnosti 2,75 tuny. Ale jeho úkol trpasličí rozhodně není, protože by měl během několika desítek let v kosmu ověřit vliv neobvyklého prostředí na spolehlivost komerčně dostupné elektroniky. Zároveň […]
  • ZAHÁJILI JSME SÉRIÍ VR ŠKOLENÍ PRO PEDAGOGY
    Dnes 20.8. jsme zahájili další kurz virtuální reality pro pedagogy. Cílem je naučit pedagogy pracovat s programy této nové technologie. Přímo na středních školách ve středočeském kraji jsme si již ověřili, že o virtuální realitu, jako doplňující způsob výuky, je zájem jak mezí žáky, tak mezi pedagogy.  Zajímavostí je, že k jeho absolvování nepotřebují účastníci žádné předchozí znalosti z programování a je vhodný i pro naprosté laiky v oblasti virtuální reality. Absolventi kurzu budou po jeho zapojit VR  do výuky ale i  třeba v rámci školních volnočasových kroužků. Vzdělávací kurz je realizován v rámci projektu „Implementace Krajského akčního plánu Středočeského kraje” (IKAP), reg. č.: Z.02.3.68/0.0/0.0/16_034/0008655. Projekt […]
  • JAK VYTVOŘIT JEDNU Z NEJÚSPĚŠNĚJŠÍCH SVĚTOVÝCH HER PRO VR?
    Myslíte-li si, že vývojářské studio, kde vznikla jedna z nejúspěšnějších světových her pro virtuální realitu, zaměstnává desítky lidí, pak jste na omylu. Možná někde v zámoří, ale v Česku tvoří srdce tohoto týmu 6 lidí plus 5 dalších spolupracovníků rozesetých po celém světě. Tím spíše se jeví jako úžasná zpráva, že Beat Saber už prodali milion kopií hry a zařadili se tak do světové špičky.  U jejího zrodu původně stála v roce 2016 dvojice Jan Ilavský a Vladimír Hrinčár. O rok později se připojil Jaroslav Beck, a k trojici zakladatelů se postupně přidali další. V květnu roku 2018 vyšel Beat Saber v […]
  • JAK “STUDENTSKÁ” FIRMA Z BRNA DOBYLA SVĚT HLASOVÝCH TECHNOLOGIÍ
    Nejpřirozenějším komunikačním prostředkem člověka je hlas. U každého z nás má navíc unikátní podobu. Technologie pro jeho identifikaci jsou velmi žádaným artiklem. Používají je nejen bezpečnostní složky, ale také nejrůznější firmy.  S jejich pomocí totiž lze nejen rozpoznat konkrétního člověka, ale získat také mnoho dalších informací. Tohoto potenciálu využila brněnská firma Phonexia, která se v současnosti řadí k absolutní světové špičce ve svém oboru. „Ve Phonexii vyvíjíme software pro řečovou analytiku a hlasovou biometrii. Naše technologie hlasové biometrie Deep Embeddings™ jako první na světě využívá k identifikaci řečníka výhradně neuronové sítě,“ vysvětluje Michal Hrabí, výkonný ředitel Phonexie. Tyto sítě analyzují […]
  • JSME 2 ROKY NA TRHU
    Podívejte se na video, které shrnuje naši činnost za 2 roky, během kterých se VUPI pohybuje na trhu podnikání a inovací. 
  • PRACUJEME NA DATABÁZI VÝZKUMNÝCH ORGANIZACÍ
     V rámci realizaci výzkumného projektu ETA, proběhla v minulých dnech ve VTP parku v Brně konzultace s podnikateli k rozsahu a funkcionalitám databáze výzkumných organizací. Ta bude ve výsledku pomáhat malým a středním podnikům k navázání spolupráce s výzkumnou sférou.  Z jednání vyplynulo, že pro podnikatele se jeví jako hlavní přidaná hodnota dostupnost kontaktu na konkrétního výzkumného pracovníka, která jim umožní bezprostřední navázání komunikace s relevantním odborníkem). Dalším klíčovým bodem bude databáze (mapa), která by měla poskytovat i informace o konkrétním přístrojovém vybavení s volnými kapacitami a k využití i pro podniky. Součástí platformy bude i diferencované pravidelné upozorňování na […]
  • UČÍME PEDAGOGY VYTVÁŘET APLIKACE VE VIRTUÁLNÍ REALITĚ
    Včera jsme zahájili nový, 3 denní kurz pro pedagogy, zaměřený na virtuální realitu. Jeho cílem je naučit pedagogy, kteří na školách vyučují informatiku a obdobné předměty, jak pracovat s programy, které umožňují vytvářet aplikace pro virtuální realitu.  Účastníky jsou pedagogové, kteří mají zájem rozšiřovat svojí dosavadní výuku o prvky nových technologií. Absolventi kurzu budou po jeho skončení schopni nejen vytvářet aplikace pro VR, ale aké předávat nové znalosti svým žákům, ať už v rámci povinné výuky nebo v rámci školních volnočasových kroužků. Virtuální realita postupně dobývá svět. Už zdaleka není jen o hraní počítačových her. Aplikace VR jsou využívané stále častěji v různých odvětvích ekonomiky. Příkladem může […]
  • VUPI NA SNĚMU HOSPODÁŘSKÉ KOMORY
    Přes 350 zástupců podnikatelů a hostů, včetně vrcholné politické reprezentace, se zúčastnilo včerejšího 31. Sněmu Hospodářské komory ČR v Čestlicích u Prahy. VUPI byl u toho. Stejně jako prezident Hospodářské komory Vladimír Dlouhý nebo ministr Karel Havlíček, vidíme prioritu v oblasti vědy, výzkumu a vývoje. Podporujeme snahu o transfer výsledků z této oblasti mezi podnikatele, což jsme i prezentovali na Sněmu.
  • DOKÁZALI JSME TO!
    “Dokázali jsme to!” To si dnes mohlo říci, 14 účastníků kurzu Podnikni to! Dnes absolvovali poslední z 8 workshopů. V dnešním finále došlo na právní minimum, diskuzi nad tím, jako výhody poskytuje podnikání jako OSVČ nebo firma. Na žádost samotných účastníků ještě s lektorem probrali obsahový marketing a branding. Na začátku to bylo na 70 studentů, kteří přišli na první workshop. Vybrali jsme z nich 16 nejlepších. Ti se s vervou vrhli na odkrývání tajů podnikání. Do dnešního posledního jich vytrvalo 14. “Během kurzu udělali studenti nesmírný progres“, říká odborný garant kurzu Adam Sládek, který účastníky zároveň i školil. “I kdyby […]
  • SÉRIE KURZU PODNIKNI TO SE BLÍŽÍ DO FINÁLE
    Na dnešním předposledním workshopu kurzu Podnikni To! studenti právě probírají, jak se poprali se zpětnou vazbou, kterou získali minulý týden. Před týdnem účastníci prezentovali své projekty skutečným podnikatelům, profíkům. Ti jim vzápětí poskytli svůj názor na životaschopnost každého projektu, včetně tipů, na co se více zaměřit nebo co ještě vylepšit.  Týden uplynul jako voda a dnes studenti už na předposledním, 7. workshopu, představují, co si vzali z rad profíků k srdci a zároveň tyto doporučení zpracovávají do konkrétních, časově určených kroků. Příští týden, je čeká závěrečný, 8. workshop.
  • STUDENTI PŘEDSTAVILI SVÉ PROJEKTY PROFÍKŮM
    Na dnešním, již šestém workshopu, měli studenti projektu Podnikni to! velký den. Na Hospodářské komoře České republiky prezentovali profíkům, kam se posunuli se svými podnikatelskými nápady během uplynulého měsíce. Každý z nich představil ve vymezeném čase svůj projekt, včetně ekonomických argumentů. Profíci, podnikatelé, jim pak dávali zpětnou vazbu. O tu byl ze strany studentů enormní zájem. Po ukončení prezentací se rozjely dlouhotrvající konzultace “face to face”. Předposlední workshop, který čeká studenty opět za týden, bude na téma “sebereflexe”.
  • STUDENTI V MLADÉ BOLESLAVI SE VIRTUÁLNÍ REALITY NEBOJÍ
    Pokračujeme ve Festivalu virtuální reality. Dnes na Střední průmyslové škole Mladé Boleslavi. Společně s Asociací virtuální a rozšířené reality jsme ukázali studentům souvislosti a příležitosti využití virtuální reality. Předvedli jsme, že nejde jen o možnosti v herním průmyslu, ale v tom “obyčejném” a taky ve výuce. Po prezentaci si přítomní mohli vyzkoušet jednotlivé virtuální aplikace na “vlastní kůži”.  
  • JAK SI OVĚŘIT SVŮJ NÁPAD?
    Dnes přidávají studenti další střípek do své podnikatelské mozaiky. Na 4. workshopu, v rámci cyklu Podnikni to!, se studenti učí, jak si ověřit, že o jejich nápad bude na trhu zájem. Jak na to? Musí se prostě jít zeptat!  Stejně jako to udělal host dnešního podvečera, mladý podnikatel Jan Faltys. Ten jim na svém projektu Noční školky prakticky ukázal, jak postupoval od nápadu přes ověřování jeho životaschopnosti a zájmu o službu jako takovou, až po celkovou realizaci projektu. Noční školka je služba, která nabízí hlídání dětí večer.
  • PODNIKAVÍ STUDENTI ZAČÍNAJÍ PŘEKONÁVAT PRVNÍ PROBLÉMY
    Na dnešním 3. workshop z cyklu Podnikni to!, určeného studentům středních škol, kteří chtějí začít podnikat začínají jejich projekty pomalu dostávat první obrysy. Pod vedením lektora Adama Sládka se dnes učí jak validovat problémy. Získávají konkrétní postup, jak zvládat těžkosti na cestě k realizaci svého projektu dokázali překonat a co vše k tomu potřebují.
  • VIRTUÁLNÍ REALITA NADCHLA KLADNO
    Pokračujeme v sérií VR Festivalů. Dnes jsme v rámci projektu IKAP zavítali na Střední průmyslovou školu a Vyšší odbornou školu na Kladně. Představení možnosti výuky pomocí virtuální reality nadchla nejen studenty, ale i přítomné pedagogy. Největší zájem vzbudily praktické ukázky. Díky 10 VR setům si jednotlivé výukové hodiny mohl vyzkoušet doslova každý. Studenti ovšem nejvíce ocenili, jako už tradičně, turnaj v Beat Saber.
  • BUDOUCÍ PODNIKATELÉ TO ROZJÍŽDĚJÍ
    Po úvodním workshopu, který proběhl minulý týden a na který se nám registrovalo na 70 studentů, pokračuje dnes další ze série navazujících workshopů. Do nich se nominovalo 16 studentů na základě svého CVčka a motivačního dopisu. Ti si teď krok za krokem budou postupně osvojovat základy podnikání. V rámci projektu IKAP studenti středních škol na osmi, na sobě navazujících workshopech pronikají do světa businessu. Postupně se budou učit jak pracovat se svým podnikatelským nápadem.Jak ho postupně přeměnit na projekt, co vše by měl takový životaschopný projekt obsahovat a nakonec jak vše dotáhnou to úspěšného konce a svůj projekt validovat.
  • FESTIVAL VIRTUÁLNÍ REALITY V MĚLNÍCE
    V rámci VR festivalu jsme společně s týmem Asociace virtuální a rozšířené reality dnes dorazili do Mělníka. Na Gymnáziu Jana Palacha jsme pro studenty a jejich pedagogy společně předvedli ukázky výukových hodin ve virtuální realitě, ukázali jsme, jak funguje ve vR Google Earth, odstartovali turnaj v Beat Saber a rozjeli ukázky dalších VR vychytávek. Zájem studentů o nové technologie byl velký a celý festival se nesl v pohodovém a zábavném duchu.
  • STUDENTI CHTĚJÍ PODNIKAT!
    V úterý 12. března proběhl úvodní workshop z cyklu Podnikni to!. Ten v rámci  implementace projektu IKAP zorganizoval VUPI v prostorách Hospodářské komory v Praze. Cílem série workshopů je ukázat mladým lidem, že začít podnikat není vůbec těžké. Na 70 studentů, kteří zcela zaplnili velký přednáškový sál na Hospodářské komoře, absolvovalo úvodní workshop pod vedením lektora Adama Sládka. Ten podniká již od střední školy. V svých 21 letech se snaží získané zkušenosti předat dál a motivovat tak studenty k tomu, aby se nebáli pustit do podnikání také. Cyklus následných workshopů  bude teď pokračovat už užším formátu. Výuka bude probíhat každé úterý, a […]
  • ZAHÁJILI JSME PRVNÍ KURZ VE VIRTUÁLNÍ REALITĚ
    Včera jsme se studenty z SPŠ Rakovník zahájili první z kurzů, kde je společně s Asociací virtuální a rozšířené reality učíme vyvíjet ve VR světě.  Každý z účastníků má k dispozici VR ready notebook a brýle pro virtuální realitu. Výsledkem kurzu bude, že každý steden si sám vytvoří 3D model scény, kterou následně oživí.  Zapojte i vy svoji školu do virtuální výuky. Podívejte se na další plánované akce nebo nás kontaktujte. 
  • PODÍLÍME SE NA NOVÝCH NÁSTROJÍCH PRO SNAZŠÍ SPOLUPRÁCI PODNIKATELSKÉHO A AKADEMICKÉHO SEKTORU
    “Mapa nabídky výzkumných organizací včetně metodiky řízení” a “Hodnocení přínosů spolupráce mezi výzkumnou organizací a podnikatelským sektorem” jsou dva hlavní výstupy projektu, zaměřeného na nové nástroje, které mají usnadnit spolupráci podnikatelského a akademického sektoru. Podílíme se na něm s AVO o.p.s. Společně jsme uspěli ve druhé veřejné soutěži s projektem TL02000356. Jeho cílem je vyvinout a nabídnout podnikatelské mu prostředí nástroje, které jim pomůžou nalézt vhodné přístrojové vybavení, či expertní tým pro řešení jejich výzkumných potřeb. Řešitelský v rámci projektu tým mapuje hlavní problémy, se kterými se malé a střední podniky potýkají při výzkumu. Poté jim nabídne nový nástroj řízení VaV činnosti. Výsledná mapa nabídky výzkumných organizacím usnadní navázání spolupráce na výzkumném projektu.  Projekt jsme zahájili […]
  • POZVÁNKA PRO VŠECHNY PODNIKAVÉ STUDENTY!
    Chceš podnikat ale nevíš jak začít? Pak přijď 12. března na úvodní workshop ověřeného a vyzkoušeného byznys kurzu. Minimum teorie, maximum praxe. Krok za krokem přetvoříme tvůj nápad v reálný byznys. Bude to dřina i zábava. A že záměr ještě nemáš? Nevadí, i s tím ti pomůžeme.  Nemusíš mít žádné znalosti o podnikaní. Stačí přijít a mít chuť začít.   Tak neváhej a přihlas se na první Podnikni to! Po předchozí registraci je zdarma. Tešíme se na setkání:                                           Chci se zdarma přihlásit 
  • NEBOJ SE A ZAČNI PODNIKAT. PODNIKNI TO!
    Láká tě svoboda v podnikání, ale nevíš jak začít? Pak doraz na ověřený a vyzkoušený byznys kurz. Minimum teorie, maximum praxe. Krok za krokem přetvoříme tvůj nápad v reálný byznys. Bude to dřina i zábava. A že záměr ještě nemáš? Nevadí, i s tím ti pomůžeme.  Nemusíš mít žádné znalosti o podnikaní. Stačí přijít a mít chuť začít.   Co tě čeká? Ukážeme si jak najít kvalitní byznys nápad a jak s ním vůbec pracovat. Tvůj nápad přetvoříme v reálný záměr. Naučíme tě vše otestovat “naživo”, přímo u cílové skupiny. Zjistíme, zda je tvůj záměr natolik dobrý, že na něm dokážeš vydělat. Probereme marketing a obchod.  Zaměříme se i na finanční zdroje pro tvoji nově vznikající firmu. Pozveme si pár hostů z praxe od kterých získáš zpětnou vazbu jak pokračovat […]
  • JAK SE DÁ UČIT CHEMIE NEBO ANGLIČTINA VE VIRTUÁLNÍ REALITĚ?
    Minulý týden v pátek jsme spolupořádali krátkou prezentaci výukových programů pro školy. V prostorách ČVUT v Praze jsme představili vybraným zájemcům tři ukázky, jak může probíhat výuka s virtuální realitou. Zatím jsou k dispozici beta verze pro tři předměty: – chemii – angličtinu – matematiku  Žáci i učitelé si vyzkoušeli, jaké to je virtuálně nalévat skleničku s chemickým roztokem do kádinky, jak se dá spočítat plocha virtuálního domu nebo jak se učit virtuálně a zábavně anglicky.
  • ROK 2019 BUDE KLÍČOVÝ!
  • PREZENTOVALI JSME NOVÝ NÁSTROJ K PROPOJENÍ VÝZKUMNÉ A PODNIKATELSKÉ SFÉRY
    V minulých dnech jsme společně s AVO prezentovali nový softwarový nástroj, který uceleně prezentuje kapacity výzkumných organizací a nabídky spolupráce pro podnikatelské subjekty.  Vývoj nového softwarového nástroje Mapavin (www.mapavin.cz) reaguje na potřebu podnikatelských subjektů, především členů Hospodářské komory ČR, na zprostředkování aktuální nabídky kapacit výzkumných organizací pro vzájemnou spolupráci. Výzkumné organizace mohou díky novému nástroji nabídnout své kapacity a instrumentárium podnikatelským subjektů, což může podpořit spolupráci s podniky, se kterými by se jinak nesetkali. Projekt je podpořený z programu ÉTA TAČR pod číslem TL02000356 „Aplikace výzkumných metod při systémové identifikaci potenciálu, nastavování a upevňování vazeb mezi podnikovou sférou a výzkumnou infrastrukturou“. Na […]
  • RESTART JE NÁŠ VÝZKUMNÝ PROJEKT PRO MALÉ A STŘEDNÍ PODNIKY POSTIŽENÉ COVID-19
    Realizace výzkumného projektu – dopady pandemie CIVID-19 na podnikový sektor Výzkumný ústav pro podnikání a inovace, z ú. společně s Hospodářskou komorou ČR a Vysokou školou technickou a ekonomickou v Českých Budějovicích realizuje od října roku 2020 výzkumný projekt s názvem Restart MSP: Specifikace dopadů pandemie COVID-19 na MSP a identifikace faktorů úspěšné reakce na krizovou situaci a vymezení rozvojových scénářů dle typologie dopadů a kategorie MSP. Projekt bude realizován do září 2022 s finanční podporou Technologické agentury ČR.  Realizace projektu přinese: Specifikaci dopadů pandemie COVID-19 na MSP (typologie dopadů, specifikace dopadů dle sektorů a typu podniků). Identifikace faktorů úspěchu úspěšných firem oproti těm méně úspěšným/neúspěšným. Vyhodnocení a identifikaci potřeb MSP a relevantních návrhů opatření […]
  • AKTIVNĚ DISKUTUJEME SE ŠKOLAMI
    Dnes, ve středu 12. prosince jsme se vydali do Mělníka na Gymnázium Jana Palacha. Společně s pedagogy řešíme zapojení žáků i jich samotných v rámci projektu IKAP. Největší zájem je tradičně o téma virtuální realita ve výuce a o kurzy zaměřené na podporu podnikání.  Podívejte se na celou nabídku na podporu podnikavosti žáků.
  • SPUSTILI JSME KONTAKTNÍ MÍSTO PRO PEDAGOGY A ŽÁKY V MĚLNÍKU
    V prosinci jsme spustili do ostrého provozu kontaktní místo pro pedagogy a žáky středních škol. Funguje při Krajské hospodářské komoře Střední Čechy v Mělníku. Pedagogům středních škol ve Středočeském kraji nabízí odbornou podporu při zvyšování kvality jejich výuky. Kontaktní místo se zaměřuje zejména na oblast podpory podnikatelské vzdělanosti, nebo zavádění moderních technologií do výuky s cílem zvýšit atraktivitu polytechnického vzdělávání v kraji. Pedagogové, kteří mají zájem o zvyšování kvality výuky, prohlubování digitálních dovedností a rozvoj kreativních schopností svých žáků, tady najdou metodickou a technickou podporu. Pomáháme pedagogům rozvinout znalosti VaV infrastruktuře a inovačním potenciálu regionu, o aktuálních vědeckých a výzkumných projektech a jejich uplatnění v ekonomice. Součástí jsou nové přístupy k podpoře podnikatelské připravenosti žáků. V současnosti jsou k dispozici 3 moduly:  1. […]
  • DALŠÍ 2 PROJEKTY PRO VUPI
    Po úspěchu v 1. výzvě programu ETA TAČR, zaměřeného na oblast aplikovaného společenskovědního výzkumu se nám, společně s partnery, podařilo získat další dva projekty, tentokráte v rámci 2. výzvy programu ETA TAČR. Prvním projektem je Aplikace výzkumných metod při systémové identifikaci potenciálu, nastavování a upevňování vazeb mezi podnikovou sférou a výzkumnou infrastrukturou. Jeho cílem je propojit svět výzkumu a vývoje spolu s podnikovou sférou. Výstupem z něj bude kvalitativní výzkum, který se odrazí – v ČR unikátní – interaktivní digitální mapě inovačních struktur.  Druhým projektem je Digitální transformace pro inovace obchodních modelů v malých a středních podnicích v České Republice. Cílem tothoto projektu je vytvoření certifikované metodiky a softwaru založené […]
  • VYSTAVOVALI JSME V NÁRODNÍM CENTRU PRO PRŮMYSL 4.0
    Ve středu 31. října 2018 jsme společně s velikány jako je Siemens, Škoda Auto nebo Mitsubishi Electric vystavovali na Dni otevřených dveří v Testbedu pro Průmysl 4.0. Tématem akce byly nejnovější technologie pro chytrou továrnu, které se testují v Testbedu pro Průmysl 4.0. Program dne tvořily: – přednášky, – workshopy, – komentované prohlídky, – expozice partnerů NCP4.0, – virtuální realita v průmyslu – demostrace použití robotů – robobar a robobarista.
  • VUPI PŘEDLOŽILO DALŠÍ PROJEKTY DO 2. VÝZVY PROGRAMU ETA TAČR
    VUPI pokračuje ve svých aktivitách v oblasti projektů. V současnosti jsme předložili v rámci 2. Výzvy programu ETA TAČR tři projekty, které jsou nyní ve fázi hodnocení. První projekt: Metodika k vytváření a hodnocení profesních programů VŠ ve spolupráci s relevantními stakeholdery Cílem projektu je vytvoření obecné metodiky pro hodnocení spolupráce VŠ a světa práce v rámci profesních studijních programů. Jde o oblasti učení “Praxe veřejné správy” a “Ekonomika a finance”. V průběhu trvání půjde o zpracování hloubkového výzkumu mezi zaměstnavateli, učiteli, studenty i dalšími relevantními  stakeholdery. Získáná data poslouží pro nastavení hodnotících procesů v rámci vzájemné spolupráce.  Zejména půjde o:– hodnocení metod výuky,– tvorby obsahu a následných výsledků učení,– učebního […]
  • VÝROČNÍ ZPRÁVA ZA ROK 2017
    Výroční zpráva za rok 2017 ke stažení.
  • PROJEKT IKAP STARTUJE
    Výsledkem zaslání pozvánky je podrobné seznámení se s projektem a zahájení IKAP, na němž se budou podílet zástupci škol a jejich realizátoři. Pozvánka rovněž obsahovala dotazník, kde si ředitelé výše zmíněných vzdělávacích organizací mohli vybrat, na které části projektu se chtějí podílet. Očekává se, že do konce schválení učebního plánu i obsahu výuky následujícího školního roku, který obvykle bývá na konci srpna, budou vybráni účastníci projektu, s nimiž navážeme aktivní budoucí spolupráci. Školy potom zapojí tento projekt do své výuky v termínu, který bude pro ně nejvíce přijatelný.         
  • CO NABÍZÍME V PROJEKTU IKAP
    ílem aktivit realizovaných VUPI v rámci projektu IKAP je: nabídnout středním školám moderní přístupy k výuce podnikání a posilování podnikatelského ducha žáků, rozšířit povědomí o možnostech využití nových technologií, konkrétně aplikací virtuální reality, ve výuce předmětů, zvýšit atraktivitu a zájem žáků o vědu a aplikovaný výzkum. Aktivita 1 – Podpora podnikatelského vzdělávání V rámci této Aktivity 1 nabízíme komplexní podporu podnikatelského vzdělávání na SŠ: Vyškolení pedagogů v oblasti výuky předmětu Základy podnikání, Teoretickou a praktickou výuku žáků v oblasti podnikání,   Přehledně zpracované materiály týkající se různých přístupů k výuce podnikání na školách pro pedagogy, Další pomůcky pro výuku předmětu […]
  • JAK CHYTŘE NA PRŮMYSL 4.0?
    Taky máte pocit, že všechno kolem je 4.0? Společnost, vzdělání, ekonomika, výroba… A Průmysl 4.0? U něho je to jako s tím Yettim. Všichni o něm mluví, ale málokdo ho viděl. A co kdybyste dostali do ruky klíč, podle kterého si sami dokážete zanalyzovat, jak jste na tom v oblasti Průmyslu 4.0? Získejte jasný postup jak začít, na které oblasti se zaměřit, jak zjistit a změřit přínosy. Zjistěte, jak se dá chytře řešit výroba, produktivita, nedostatek zaměstnanců… P4.0 není jen o robotech, umělé inteligenci a automatizaci. Využijte Průmysl 4.0 ve svůj prospěch. Přihlaste se na odborný kurz “Získejte maximum z Průmyslu 4.0“, který pořádáme společně s Hospodářskou komorou ČR. Nechte si vyškolit procesní […]
  • 40 % SOUČASNÝCH STUDENTŮ CHCE PODNIKAT. BOJÍ SE ALE KRACHU
    Vyplývá to z nového terénního šetření Výzkumného ústavu pro podnikání a inovace VUPI a Hospodářské komory, do kterého se zapojilo 2 539 studentů a 12 fakult vysokých škol. Mezi největší výhody podnikání považují flexibilitu a možnost řídit si věci po svém i to, že se mohou seberealizovat. Vyšší finanční příjem jako výhodu podnikatelské činnosti studenti zařadili až na čtvrté místo.  Studenti také označili pro ně tři nejvýznamnější nevýhody vlastního podnikání.1. Riziko neúspěchu nebo krachu (88 % studentů)2. Vyšší míra nejistoty (67 %)3. Méně volného času (67 %) To, jak intenzivně studenti vnímají překážky se začátkem podnikání, se mezi studenty částečně liší podle […]
  • PRVNÍ ROBOT V SUPERMARKETU NEUSPĚL
    Praktické nasazení prvního ShopBota v maloobchodě se moc nevydařilo. Robot Fabio, který měl lidem odpovídat na dotazy typu “kde najdu pečivo” a vybízet je k ochutnávkám skončil po už týdnu práce.  Důvody byly tři. Byl trochu popletený, pomalý a zákazníci obchodu se mu spíše vyhýbali. Na otazku kde najdu máslo? Odpovídal “máslo je v chadícím pultu”. Také ponoukaní zákazníků k tomu, aby ochutnali některé výrobky mu moc nešlo. Proti živé hostesce byl 6x méně produktivní.  Průkopníkem se stal jeden menší rodinný supermarket ve skotském Edinburghu. Působení robota teď zkoumají vedci a své k tomu řeknou i marketingoví odborníci. 
  • SPOLUPRÁCE MEZI OBRANNÝM A KOSMICKÝM PRŮMYSLEM V ČR
    V rámci 6. Festivalu České inovace v Plzni proběhne ve čtvrtek Průmyslový den ke spolupráci mezi kosmickým a obranným průmyslem ČR. Na programu bude představení strategií ministerstev dopravy, obrany a Armády ČR ve výše uvedených oblastech.  Dalším bodem bude prezentace potřeb a příležitostí v oblasti kosmických aktivit a obrany v ČR, EU a Evropské kosmické agentuře. Výměna informací by měla do budoucna také přispět k výběru dlouhodobě uživatelsky a ekonomicky výhodného řešení pro AČR, ať už se jedná o projekty výzkumu a vývoje nebo o případné budoucí akvizice.  Předpokládá se účast zástupců českého průmyslu popř. akademické sféry působících v oblasti […]