JAK VYTVOŘIT JEDNU Z NEJÚSPĚŠNĚJŠÍCH SVĚTOVÝCH HER PRO VR?

JAK VYTVOŘIT JEDNU Z NEJÚSPĚŠNĚJŠÍCH SVĚTOVÝCH HER PRO VR?

Myslíte-li si, že vývojářské studio, kde vznikla jedna z nejúspěšnějších světových her pro virtuální realitu, zaměstnává desítky lidí, pak jste na omylu. Možná někde v zámoří, ale v Česku tvoří srdce tohoto týmu 6 lidí plus 5 dalších spolupracovníků rozesetých po celém světě. Tím spíše se jeví jako úžasná zpráva, že Beat Saber už prodali milion kopií hry a zařadili se tak do světové špičky. 

U jejího zrodu původně stála v roce 2016 dvojice Jan Ilavský a Vladimír Hrinčár. O rok později se připojil Jaroslav Beck, a k trojici zakladatelů se postupně přidali další. V květnu roku 2018 vyšel Beat Saber v předběžném přístupu na několika platformách, konkrétně na Steamu a Oculus Storea následovala verze pro PlayStation VR. Finální verze se nadšení fanoušci dočkali letos 21. května.

To, že podobná hra vznikla úsilím relativně malého týmu, je docela unikát, ale nám to vyhovuje. V méně lidech se nám lépe komunikuje a neztrácíme zbytečně čas s managementem velkého týmu. Drastické zvětšování firmy hned poté, co se dostaví úspěch, není vždy ideální. Musí jít a promyšlené kroky. A nám zatím…  pokračovat ve čtení

Článek je z webu ČEKUJVĚDU.CZ, magazínu o vědě a inovacích pro mladé lidi, který vytváří Výzkumný ústav pro podnikání a inovace v rámci projektu IKAP.

logo EU a MSMT