Česká republika patří mezi zhruba deset zemí světa, které lze označit jako kolébku motorismu. Automobily se u nás vyrábějí nepřetržitě již od konce 19. století.
Stavbu prvního z nich zahájila v roce 1897 továrna na železniční vagony Nessesdorfer Wagenbau-Fabriks-Gesselschaft A.G. v severomoravské Kopřivnici, známá později jako automobilka TATRA. Vůz dostal jméno Präsident a okamžitě po svém dokončení odjel ve dnech 21. a 22. května 1898 z Kopřivnice do Vídně na výstavu k padesátiletému jubileu vlády císaře Františka Josefa I.
Nutno dodat, že zde byl vystaven i automobil vídeňské firmy Jacob Lohner & Co., se kterou se kopřivnická automobilka dělí o prvenství v zahájení tovární výroby automobilů v monarchii. Každopádně vůz NW Präsident, první automobil vyráběný v českých zemích… pokračovat ve čtení
Článek je z webu ČEKUJVĚDU.CZ, magazínu o vědě a inovacích pro mladé lidi, který vytváří Výzkumný ústav pro podnikání a inovac při Hospodářské komoře v rámci projektu „Implementace Krajského akčního plánu Středočeského kraje“ (IKAP), reg. č.: CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_034/0008655. Projekt IKAP je financován z prostředků Evropských strukturálních a investičních fondů v rámci Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání a dále z rozpočtu Středočeského kraje.
Related Posts